مجله

افزایش طول عمر با نگه داری از حیوان خانگی

صاحبان حیوانات اهلی معمولاً می‌گویند که حیوان دلبندشان برای سلامتی آنها معجزه می کند و اکنون وقت اثبات تجربی این موضوع رسیده است. یک مطالعه جدید نشان داده است که داشتن سگ با بهبود سلامت قلب برای انسان ارتباط دارد. این یافته مهمی است ، زیرا مشکلات قلبی علت اصلی مرگ و میر در سطح جهانی است.

در حالی که این مطالعه جدید بر روی سگ ها و بیماری های قلبی تمرکز دارد ، اما سوال گسترده تری را ایجاد می کند که چگونه مالکیت حیوانات خانگی بر طول عمر انسان تأثیر می گذارد. آیا حیوانات خانگی می توانند موجب افرایش سلامتی و بهروزی در انسان شوند؟

مطالعه ای که با عنوان منطقه آبی (Blue Zone) شناخته می شود ، بیش از یک دهه بر عوامل موثر بر طول عمر متمرکز بوده است. 9 عامل موثر در افزایش طول عمر انسان جوامع مورد مطالعه مشخص شده است و می‌توان حدس زد که بسیاری از این عوامل توسط حیوانات خانگی افزایش می یابد:

1. حرکت طبیعی روزمره

بیشتر تمرکز روی حیوانات خانگی تأمین کننده سلامتی ، راه رفتن سگ بوده است. اما هر کسی که حیوان خانگی دارد می داند که فعالیتهای بدنی متعددی در ارتباط با حیوانات خانگی وجود دارد - مانند برخاستن برای تغذیه حیوان خانگی خود. اطمینان از موجود بودن آب و غذا و حیوان خانگی و رسیدگی "محل نگهداری" حیوان خانگی.

نشان داده شده ست کاهش نشستن طولانی مدت و افزایش فعالیت های خانگی روزمره انسان را در برابر خطرات محافظت می کنند.

2. داشتن احساس هدف

در ساده ترین شکل، حیوانات خانگی می توانند "دلیلی برای بلند شدن از صبح" باشند.

نشان داده شده است که این موضوع به ویژه برای گروههایی که در معرض خطر تضعیف سیستم دفاعی و تحلیل جسمانی هستند یا از آن رنج می برند - از جمله افراد مسن ، افرادی که بیماری روانی طولانی مدت و بیماریهای مزمن دارند (در تمام سنین) بسیار مهم است.

پژوهش هایی که در رابطه با افراد مسن در مورد تأثیر حیوانات خانگی بر سلامتی آن‌ها صورت گرفته اذغان می‌کنند که حیوانات خانگی می توانند از خودکشی جلوگیری کنند. حیوانات خانگی از نظر عاطفی به صاحبانشان اعتماد می کنند و این فکر که "به من احتیاج دارند که به آنها غذا بدهم وگرنه آنها می میرند" افکار خودکشی را دور می‌کند.

احساس عدم نیاز و عدم استفاده به عنوان عامل اصلی خطر در خودکشی شناخته شده است.

3. فعالیتهای منظم کاهنده‌ی استرس

حیوانات خانگی با مزه اند و کارهای بانمکی انجام می‌دهند. تعامل با حیوانات خانگی می تواند استرس را کاهش دهد. شواهدی وجود دارد که نوازش حیوانات ممکن است ضربان قلب را کاهش دهد و خوابیدن نزدیک حیوانات خانگی ممکن است کیفیت خواب برخی از افراد را بهبود بخشد.

4. تعلق خاطر و تعهد

در منطقه روابط (سه عامل از 9 عامل "منطقه آبی") است که حیوانات خانگی ممکن است قدرتمندترین نقش خود را در طول عمر داشته باشند.

حیوانات خانگی می توانند به عنوان یک کاتالیزور اجتماعی عمل کنند ، ارتباطات اجتماعی ، گفتگوها را گسترش دهند و حتی منجر به توسعه شبکه های پشتیبانی عملی (نوعی تعهد) شوند. حیوانات احساسات خود را به انسان ها راحت تر بروز می دهند و فیلترهای اجتماعی و ذهنی در برقراری ارتباط با دیگران ندارند. همه ما شاهد شکل گیری گفت و گوهایی بین انسان‌ها به واسطه حیوانات خانگی بوده ایم.

فواید ذهنی حیوانات خانگی حتی می تواند شامل افرادی غیر از صاحبان حیوانات خانگی شود ، زیرا مردم در محله های صاحب حیوان خانگی احساس امنیت می کنند. از این رو ، حیوانات خانگی می توانند احساس تعلق اشتراکی را که به عنوان افزایش طول عمر شناخته می شود ، فعال کنند.

نقشی که حیوانات خانگی در سلامت روان ایفا می کنند (در مقایسه با سلامت جسمی) ممکن است جایی باشد که قوی ترین ارتباط با طول عمر فردی باشد. بین بیماری قلبی و ناخوشی ذهنی ارتباط مستقیمی وجود دارد.

بهبود سلامت ذهنی (غالباً از طریق پیشرفت های اجتماعی) در افزایش امید به زندگی موثر است ، به خصوص برای گروه های جمعیتی که در معرض ضعف ارتباط اجتماعی هستند. این گروه ها اغلب امید به زندگی کمتری دارند.

افراد مبتلا به بیماری های روانی طولانی مدت ، اوتیسم و افراد بی خانمان ، حیوانات خانگی خود را روابطی ساده تر از روابط با انسان گزارش می دهند.

افراد مسن گزارش می دهند که حیوانات خانگی تنهایی و انزوای اجتماعی را کاهش می دهند. حیوانات خانگی ممکن است به طور مستقیم تعامل افراد آسیب پذیر با دیگران را بهبود ببخشند (بهبود مهارت های اجتماعی) ، یا نقش کاتالیزور اجتماعی آنها می تواند تعصب اجتماعی را کاهش دهد.

چرا باید حیوانات خانگی و سلامتی را جدی بگیریم؟

با جدی گرفتن ارتباط افراد با حیوانات خانگی آنها ، ما زندگی را نجات می دهیم. در بلایا ، مردم با ماندن در خانه، بازگشت به خانه و تلاش برای نجات حیوانات خانگی می‌میرند. برنامه ریزی مدیریت بلایا می تواند از آن جلوگیری کند.

همچنین به دیده شده است که زنان از ترس اینکه برای حیوانات خانگی چه اتفاقی خواهد افتاد ، در کنار شرکای خشن می مانند و شرایط ناگوار زندگی مشترک را تحمل می‌کنند. گزینه های فراری دادن مناسب حیوانات خانگی می توانند به این دسته افراد کمک کند.

مهم است که به یاد داشته باشید حیوانات "چیز" نیستند - آنها زندگی می کنند و نفس می کشند. فقط غذا دادن روزانه در ارتباط با حیوان خانگی کافی نیست و می تواند سلامت حیوان و بقیه انسان ها را به خطر بیندازد.

اما برای میلیون ها نفری که حیوانات خانگی را انتخاب می کنند ، اغلب آنها را به مثل خانواده می بینند ، افزایش طول عمر مهم نیست. آنها با خود خیر و برکت می‌آورند، زندگی را می سازند که ارزش آن را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *