مجله

نگهداری سگ کاری

سگ کار نیاز های تغذیه ای ویژه ای دارد که نیازمند نظارت و مراقبت دائمی است. نظارت بر حیوان و وضعیت بدنی مناسب بسیار مهم است. سگ های سورتمه کش کاری نرخ متابولیکی روزانه بالایی در بین همه پستانداران دارند. نباید غافل شد که این سگ ها برای کار کردن در کل طول شبانه روز پرورش داده می شوند و اغلب چندین هفته در شرایط شمالی کار می کنند. برای تامین انرژی بالای این سگ ها، جیره هایی با چربی بالا نیاز است.سگ های سورتمه کش نیاز به سازگاری تدریجی به جیره های با چربی بالا دارند، بنابراین بدن آن ها تنظیم می شود که از چربی بیشتر از کربوهیدرات ها یا پروتئین ها برای سوخت استفاده کند. ادامه تغذیه با جیره‌های با چربی بالا، سرعت اکسیداسیون و ظرفیت هوازی آن ها را به ویژه به دلیل افزایش قابل توجه حجم میتوکندری، افزایش می دهد.

دو استراتژی مدیریتی برای سگ ها سورتمه کش وجود دارد. اول، نیاز است که آب بدن به خوبی حفظ شود، چون دهیدراسیون نتایج خطرناکی برای آن ها دارد. صاحبان حیوانات اغلب به گوشت آب اضافه می کنند (غذای مایع مرکب از گوشت یا ماهی) تا خوش خوراکی و مصرف آب افزایش یابد. دوم، تغذیه سهم انرژی آنها در وعده های کوچک و مرتب در طول روز نسبت به تغذیه یکبار در صبح یا شب می تواند مانع سایر مشکلات شود. تجمع کربوهیدرات برای این سگ ها خوب نیست و می تواند منجر به تخریب بافت عضله ی اسکلتی شود. این سگ ها به چربی و مقداری پروتئین نه کربوهیدرات برای سوخت نیاز دارند. توجه کنید. نیازهای چربی و پروتئین متوازن باشد، چون اگر چربی خیلی زیاد تغذیه شود، ممکن است حیوان کمتر بخورد و با کمبود پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی مواجه شود. همان طور که قبلا ذکر شد، جیره های با چربی بالا باید برای اجتناب از بیماری چربی زرد با ویتامین E مکمل شوند.

سایر سگ های کاری مثل سگ های پلیس نیز ممکن است نیازهای تغذیه ای ویژه ای داشته باشند که می تواند چالش برانگیز باشد. برای سگ های بزرگ جیره های با قابلیت هضم بالا پیشنهاد می شود. جیره های آن ها باید مناسب حجم کار آن ها باشد، برای مثال سگ هایی که تمام طول روز کار می کنند، مسلما باید بیشتر از سگ هایی که فقط ساعاتی از روز را کار می کنند، تغذیه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *