مجله

نکاتی جذاب درباره ی پنجه سگ ها

پنجه ها در انواع شکل ها و اندازه ها وجود دارد برخی بزرگ و برخی دیگر کوچک کند. هر پنجه متفاوت و خاص نژاد سگ است. حقایق بسیاری در مورد پنجه سگ ها گردآوری شده است که ما پنج تا از جالب ترین آنها را با شما به اشتراک می گذاریم:

انگشت پنجمم کو؟

تا به حال به پنجه سگ تان دقت کرده اید؟ اگر اسمش "پنجه" است باید پنج انگشت داشته باشد؟ آیا انگشت شست او را توانسته اید پیدا کنید؟ انگشت شست به خاطر شکل خاص آن در اصطلاح به«پنجه‌ی قطره ای» مشهور است. اگرچه این انگشت در بسیاری از نژادها دیده می شود ولی در بعضی از آنها قابل رویت نیست. این انگشت گاهی در میان ساق پای سگ قرار دارد و معمولاً استخوان‌ها و ساختار کوچکتر از ساختار بقیه انگشت ها دارد.

عرق کردن

سگها در جاهایی از بدنشان غده‌های عرق دارند که با مو پوشیده نشده است، مانند بینی و پوست کف پاهایشان! جالب است بدانید همانگونه که شما در زمان استرس و فشار عصبی کف دست هایتان عرق می کند و یا داغ می شودِ، سگهای در مواقع استرس کف پنجه های شان عرق میکند. پس دفعه‌ی بعد اگر در پنجه‌ی سگتان رطوبتی احساس کردید، فوراً او را به خرابکاری متهم نکنید، ممکن است سریال ناتاشا را دیده باشد!!

تکیه گاه وزن بدن

بر خلاف تصور عموم، سگ‌ها بیشترین وزن بدن خود را بر روی پنجه‌ها متمرکز می کنند نه بر روی پاشنه‌ها. این کار به آن‌ها کمک می‌کند چنگ اندازی بهتری داشته باشد به خصوص در زمان دویدن یا جویدن استخوان محبوبشان!

پنجه‌های چرب و نرم!

بیشتر بافت پنجه های یک سگ از چربی می باشد به همین دلیل سگ ها در هنگام بازی و یا پریدن در آب سرد از ناحیه پا دچار سرمازدگی نمی شود. در سرمای زمستان بدمان نمی آید که ما انسان ها هم چنین قابلیتی داشتیم!

ردپای نژاد سگ در پنجه‌ها

پنجه هر نژاد یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد آن نژاد هستند. نژادهای لابرادور رتریور و اسپانیش شناگرانی ماهرند و پنجه‌های به هم چسبیده ای دارند. نژادهای دوبرمن و آکیتا پنجه هایی شبیه گربه سانان دارند و به همین دلیل به آن ها «پنجه گربه‌ای» گفته می‌شود. این پنجه‌ها کوچک‌تر و قوس بیشتری دارند که به پنچه‌ها مقاومت بیشتری می بخشد.

مراقب پنجه هایم باشید!

در سگ سانان بر خلاف گربه سانان پنجه ابزار دفاعی و یا هجومی نیست و بالا آوردن دست ها و روی پا ایستادن سگ ها نشانه ی اشتیاق آن هاست. پس با خیال راحت پنجه‌های سگتان را مرتب بازرسی کنید. ناخن هایش را کوتاه کنید، لای پنجه ها را با دستمال مرطوب تمیز کنید و در صورت احساس خشکی، آنها را با کرم مرطوب کننده، چرب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *