مجله

چرا بعضی سگها بازی پرتاب استخوان را دوست دارند؟

باید یک دلیل خوب برای بازگرداندن استخوان یا اسباب بازی در بازی سگ ها وجود داشته باشد. پس از پرتاب استخوان یا اسبا‌ب بازی، سگ‌ها دو نوع رفتار از خود نشان می‌دهند: دسته اول سگ هایی هستند که با شتاب به سمت استخوان می دوند تا آن را بجوند و دسته دوم آنهایی که سراسیمه به سمت استخوان می‌روند تا آن را برای شما بیاورد.

بیا بازی کنیم!

سگ ها عاشق بازی «بدو - بگیرش» هستند و برایشان فرقی نمی کند چیزی که با آن بازی می کنند استخوان باشد یا یک اسباب بازی... برخی از نژادها مانند گلدن رتریور و لابرادور رتریور به طور غریزی می دانند چگونه وسایل مختلف را پیدا کنند و برای شما بیاورد، در واقع آنها از این کار لذت می برند. آنها خوشحالی شما را خوشحالی خودشان می دانند.

کوچولوی پشمالوی شما با آوردن تکه استخوان یا اسباب بازی می خواهد شما را سرحال بیاورد تا شما اسباب بازی محبوب او بازی کنید.

به من توجه کن!

کارهایی که تشویق شما را به همراه داشته باشد جز غریزه یک سگ می باشد. برای مثال وقتی به شما با استخوانی در دهان نزدیک می شود، احتمالاً به این علت است که قبلاً با انجام این کار از جانب شما تشویق و توجه دریافت کرده است. پس تا زمانی که سگ شما بداند آوردن یک تکه استخوان برای بازی او را غرق در توجه و محبت میکند به این کار ادامه می دهد.

تو هم شریک!

برای سگ ها رفاقت به حرف نیست بلکه به عمل است. برای نشان دادن حس همدلی و مهربانی، جایزه ها و تشویقی های خود را با دیگر اعضای خانواده به اشتراک می گذارند. همواره پذیرای این بخشندگی سگتان باشید که به قول حاتم طایی «هیهات! وی هر چه داشت، داده است و من آز آن چه داشتم و از بسیاری، اندکی بیش ندادم.»

تا اینجا این رفتار سگ ها بامزه و بی آزار است و صاحبان سگ نیازی برای اصلاح این رفتار نمی بینند، اما در برخی ازسگ‌ها داستان فرق میکند:

لطفاً اجازه بده در بغل تو استخوانم را بجوم!

کار بعضی از سگ‌ها با آوردن استخوان برای شما تمام نمی‌شود و آن ها می‌خواهند به شما تکیه داده و همان استخوان را بجوند. تبریک می گویم! شما رسماَ به سِمَت یک بالش منصوب شده‌اید. این اینگونه مواقع، سگ شما از موقعیت پیش آمده، برای پیدا کردن زاویه مناسب و محل گرم و نرمی برای جویدن استخوانش تمام استفاده را می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *